Annons
Annons



Annons

1000-repparen


1000 repetitioner under ett och samma pass, låter det omöjligt? Inte om du redan är i hyfsat god form! Igår testade jag denna hardcore-variant med mitt gamla träningsgäng. Övningen går alltså ut på att man ska göra 100 repetitioner av 10 olika övningar. Man gör så många man orkar i en följd. Behöver man ta en kortare återhämtningspaus så gör man det och fortsätter sedan tills de 100 repetitionerna är verkställda. Gör man detta i grupp väntar man in varandra. Den som blir klar först ställer sig i jägarvila eller plankan och väntar in de andra. Sedan hoppar man raskt vidare till nästa övning och gör 100 reps. Och fortsätter så tills alla 10 övningar är klara = 1000 repetitioner! 

Vi körde faktiskt 11 stationer igår, alltså 1100 reps totalt och vi klarade det under 45 min. 

Välj själv vilka övningar som ska göras, men varva konditionskrävande saker med mer styrkefokusövningar med eller utan vikter. 

Vi körde bland annat: jumping jacks, halva burpees, axelpress, situps med viktplatta, höga knän, utfall, mm. 

  

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Charlotta Flinkenberg är avgående chefredaktör och grundare av CHIC och kämpar med ett sockermissbruk. Hon har som mest vägt 90 kg (och då räknar vi inte den gången hon var höggravid med tvillingar) och som minst 60 kg i vuxen ålder. I Viktiga bloggen får du följa hennes kamp mot frestelser, karaktärssvackor och hatkärleken till mat. Charlotta tränar Xtremefit regelbundet men gillar livets goda. Bloggen bjuder på både dikeskörningar och framgångar i den ständiga jakten på drömvikten (och finns den, förresten?). Detta är ingen bantningsblogg, utan den tar upp alla aspekter, tankar och funderingar hon har gällande mat, träning, hälsa – och så vikt förstås. Viktiga bloggen är en viktig (och rolig!) blogg för dig som vågar ta kontroll över vågen.

charlotta@flinkenberg.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar http://viktigabloggen.chic.se/nar-din-nyttiga-sallad-dranks-av-dressing/