Annons
Annons



Annons

Magmördar-måndag 


Denna övning ger dig extra kontakt med magmusklerna jämfört med en vanlig situps: sitt med svanken och ryggen mot en pilatesboll och håll armarna sträckta rakt upp i luften samtidigt som du håller i en vikt (jag kör 8kg hantel). Luta ryggen och nacken hela vägen tillbaka i grundposition MEN följ inte efter med armarna bakåt utan håll dom rakt uppsträckta i luften uppåt hela tiden! Sen gör du en situps samtidigt som armarna hela tiden är raka och siktar uppåt. Pressa ut luften ur magen innan du sätter igång och spänn bålen och magen under hela övningen. Kittlar dödsskönt i kistan!

   
     

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Charlotta Flinkenberg är avgående chefredaktör och grundare av CHIC och kämpar med ett sockermissbruk. Hon har som mest vägt 90 kg (och då räknar vi inte den gången hon var höggravid med tvillingar) och som minst 60 kg i vuxen ålder. I Viktiga bloggen får du följa hennes kamp mot frestelser, karaktärssvackor och hatkärleken till mat. Charlotta tränar Xtremefit regelbundet men gillar livets goda. Bloggen bjuder på både dikeskörningar och framgångar i den ständiga jakten på drömvikten (och finns den, förresten?). Detta är ingen bantningsblogg, utan den tar upp alla aspekter, tankar och funderingar hon har gällande mat, träning, hälsa – och så vikt förstås. Viktiga bloggen är en viktig (och rolig!) blogg för dig som vågar ta kontroll över vågen.

charlotta@flinkenberg.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar http://viktigabloggen.chic.se/plankan-med-klapp/