Annons
Annons



Annons

Plankan med klapp


Enkel men jobbig övning du kan göra på semestern, på bryggan, gräsmattan eller som jag – på altanen. Det är alltså en vanlig planka med lite skruv, för att den inte ska vara lika statisk och tråkig att stå i. 

  
1. Grundpositionen är en vanlig planka. 

  
  
2. Sen reser du dig upp till position med raka armar.

  
3. Därefter klappar du med ena handen på motsatt överarm. Gör sedan samma sak med motsatta handen/armen. Gå sedan ner i grundposition i plankan på armbågarna igen. 

Tänk att hålla överkroppen hyfsat stilla och inte svänga/rotera fram och tillbaka på sidan under upp och ned-”klättringen”. 

Kör så många upprepningar du pallar under 1 minut. Vila sedan 20 sek. Upprepa sedan 1 minut och repetera detta 10 ggr. Varje dag – på semestern. Så kommer du tillbaka till jobbet med plattare mage och starkare bål!

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Charlotta Flinkenberg är avgående chefredaktör och grundare av CHIC och kämpar med ett sockermissbruk. Hon har som mest vägt 90 kg (och då räknar vi inte den gången hon var höggravid med tvillingar) och som minst 60 kg i vuxen ålder. I Viktiga bloggen får du följa hennes kamp mot frestelser, karaktärssvackor och hatkärleken till mat. Charlotta tränar Xtremefit regelbundet men gillar livets goda. Bloggen bjuder på både dikeskörningar och framgångar i den ständiga jakten på drömvikten (och finns den, förresten?). Detta är ingen bantningsblogg, utan den tar upp alla aspekter, tankar och funderingar hon har gällande mat, träning, hälsa – och så vikt förstås. Viktiga bloggen är en viktig (och rolig!) blogg för dig som vågar ta kontroll över vågen.

charlotta@flinkenberg.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar http://viktigabloggen.chic.se/vatten-vatten-vatten/