Annons
Annons



Annons

Status bikinichallenge mm


Ni är några som undrat vad status blev med min bikinichallenge och mitt komplicerade förhållande till kost mm. Jag antar att ni undrar eftersom jag inte har skrivit så mkt om det eller lagt ut någon efterbild från min bikinichallenge. För det är väl själva bikinibilden ni väntar på, eller…? Jag beklagar att jag inte hållit er helt uppdaterade, helt enkelt för att jag faktiskt inte haft tid eller orkat tidigare. Först var jag helt utmattad pga gräslig övertid och sen har jag åkt på semester med tre barn och det kräver 150 procentig koncentration och fokus på dom eftersom de fortfarande är rätt små. 

Men ni ska få er efterbild så fort jag fått till solbrännan lite till! 

Status träning: jag hade en fin rytm av regelbundna träningspass i säkert två månader under min bikinichallenge-bootcamp. På slutet av den råkade jag ut för en smärre skada i ena benet och kunde inte träna på någon vecka. Sen körde jag några pass innan jag reste iväg och då kändes det bra. Jag har inte alls fått till träning under ledigheten som jag planerat och det kan jag väl bara skylla på min egen lättja egentligen. Jag har inte prioriterat att gå upp två timmar tidigare före alla andra för det är exakt den enda tidsmarginalen som finns för att kunna klämma in träning här, jag lägger mig sent på kvällarna (det gör vi allihop) och då orkar jag inte gå upp kl 6-7. Känner att min kropp skriker efter sömn och vila och då har jag gett den det. Det blir en del spring i poolen och långa promenader varje dag samt bära på trötta barn och tunga väskor så det har fått bli min enda motion senaste veckan. Men jag känner mig fast och stark i kroppen efter vårens flitiga träning. 

Kost/viktstatus: Än viktigare än träning är förstås kosten i mitt fall eftersom allt ofta faller på det, hur ofta jag än tränar. Jag tycker det är svårare att hålla mina kostrutiner på semestern då man ofta får äta det som finns och det inte alltid erbjuds nyttiga alternativ som jag gillar och det blir svårt m lunchlådor mm då man inte alltid har kyl/frys. Jag har resonerat som så att det är semester och jag inte ska behöva sitta och pilla med broccoli och lax när andra äter pizza. MEN jag håller koll på mängden jag stoppar i mig och jag väljer mina synder med omsorg och skyfflar inte in ”onödiga” kalorier utan sparar dom till viktiga tillfällen. Alltså äter jag äggröra till frukost m skinka (när det finns), men hoppar över pannkakorna (även fast jag ÄLSKAR pannkakor!) och om det bara finns baguette m knasiga pålägg så tar jag det men hoppar över Nutellan (ni som har läst min viktbok känner till mitt förhållande till just Nutella). När barnen tar en glass mitt på dagen så dricker jag kaffe. När de äter lättare lunch på dagen så kan jag ta en postworkout-shake m jordgubbssmak (som jag enkelt blandar m vatten). Och så sparar jag mitt gottiga till kvällen då vi äter middag för då vill jag äta gott. Då kan det bli pizza, grillat, pasta mm. Men jag hoppar över det onödiga här med som bröd till maten eller efterrätt och väljer hellre ett glas mousserande vin. 

För mig är detta balanserat för att vara jag. Det är inte dom stora målen som skiter sig för mig utan mängden ”småsaker” däremellan som är kaloririka, typ chips, öl på stranden, milkshake, godis, mackor mm. 

Jag känner att jag håller mitt matmissbruk i schack. MEN samtidigt måste jag hela tiden hålla koll – på mig själv. Ta en timme eller dag i sänder. Och vill jag helst skita i allt och trycka i mig chokladfyllda croissanter (som de serverar till frukost här!) i mängder, äta den ljuvliga italienska glassen fyra ggr om dagen och dra i mig pommes frites till alla mål? Ja, emellanåt vill jag det! Det är en gnagande och molande tanke. Ett konstant suktande. Men jag biter ihop och vänder bort blicken.

TAGGAR
2 kommentarer | Translate
OM AMELIE

Charlotta Flinkenberg är avgående chefredaktör och grundare av CHIC och kämpar med ett sockermissbruk. Hon har som mest vägt 90 kg (och då räknar vi inte den gången hon var höggravid med tvillingar) och som minst 60 kg i vuxen ålder. I Viktiga bloggen får du följa hennes kamp mot frestelser, karaktärssvackor och hatkärleken till mat. Charlotta tränar Xtremefit regelbundet men gillar livets goda. Bloggen bjuder på både dikeskörningar och framgångar i den ständiga jakten på drömvikten (och finns den, förresten?). Detta är ingen bantningsblogg, utan den tar upp alla aspekter, tankar och funderingar hon har gällande mat, träning, hälsa – och så vikt förstås. Viktiga bloggen är en viktig (och rolig!) blogg för dig som vågar ta kontroll över vågen.

charlotta@flinkenberg.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar http://viktigabloggen.chic.se/forsta-traningspasset-pa-en-vecka/