Annons
Annons



Annons

Tips: blomkåls- och broccolipuré med parmesan 


Jag har idag testat ett svingott och nyttigt alternativ till potatismos/puré: blomkåls- och broccolipuré med parmesan. 

här gör du: Koka blomkålen i 20 min tillsammans med vitlöksklyftor. Broccolin lägger du ner i kastrullen då det bara är några minuter kvar att koka (beroende på om den är fryst eller färsk). Häll av vattnet och mixa allt. Addera lite matlagningsgrädde (jag använder Mildas 4%-iga), krydda med flingsalt och svartpeppar, riv i lite parmesan och servera! Ser lite ut som guacamole (som jag avskyr) med pigg och grön färg.

Busgott till kycklinglår som jag åt idag.  

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Charlotta Flinkenberg är avgående chefredaktör och grundare av CHIC och kämpar med ett sockermissbruk. Hon har som mest vägt 90 kg (och då räknar vi inte den gången hon var höggravid med tvillingar) och som minst 60 kg i vuxen ålder. I Viktiga bloggen får du följa hennes kamp mot frestelser, karaktärssvackor och hatkärleken till mat. Charlotta tränar Xtremefit regelbundet men gillar livets goda. Bloggen bjuder på både dikeskörningar och framgångar i den ständiga jakten på drömvikten (och finns den, förresten?). Detta är ingen bantningsblogg, utan den tar upp alla aspekter, tankar och funderingar hon har gällande mat, träning, hälsa – och så vikt förstås. Viktiga bloggen är en viktig (och rolig!) blogg för dig som vågar ta kontroll över vågen.

charlotta@flinkenberg.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar http://viktigabloggen.chic.se/utomhusgympa-och-inomhusmiddag/