Annons
Annons



Annons

Viktiga viktplattor – funkar till mycket


IMG_8861

Ett redskap jag har stor nytta av när jag tränar hemma eller i på pass i cirkelform, är viktplattor (kallas även för viktskivor). De funkar för utfall, benböj, situps, mm – eller som här, när man kombinerar en squat med att lyfta viktplattan rakt upp. Jag föredrar viktplattor med såna här hål på sidorna, så man får bättre grepp för händer mm när man lyfter. Våga att testa tyngre vikter, jag brukar köra 15 kilo vanligtvis i dessa repetitioner men ökade till 20 kilo häromveckan och kände direkt en stor skillnad i musklerna efteråt. Tungt som fasen, men man måste hela tiden pressa sig framåt så att det blir mer motstånd, annars utvecklar man inte sin träning. Viktplattor kan du köpa lite varstans, bland annat på Gymkompaniet.

viktskivor_steelflex_50mm_10_till_25kg

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Charlotta Flinkenberg är avgående chefredaktör och grundare av CHIC och kämpar med ett sockermissbruk. Hon har som mest vägt 90 kg (och då räknar vi inte den gången hon var höggravid med tvillingar) och som minst 60 kg i vuxen ålder. I Viktiga bloggen får du följa hennes kamp mot frestelser, karaktärssvackor och hatkärleken till mat. Charlotta tränar Xtremefit regelbundet men gillar livets goda. Bloggen bjuder på både dikeskörningar och framgångar i den ständiga jakten på drömvikten (och finns den, förresten?). Detta är ingen bantningsblogg, utan den tar upp alla aspekter, tankar och funderingar hon har gällande mat, träning, hälsa – och så vikt förstås. Viktiga bloggen är en viktig (och rolig!) blogg för dig som vågar ta kontroll över vågen.

charlotta@flinkenberg.se



ARKIV



Annons




Annons

Laddar http://viktigabloggen.chic.se/tips-blomkals-och-broccolipure-med-parmesan/